Mitt andra möte med maffian

Så idag var det första träningen som jag har våndats för den här dagen. Men självklart när jag var där så var det jättekul! Hade helt glömt vilka mysiga människor det finns där, ni vet vilka ni är:D

Efter träning gick jag, Jessice och Louise till bussen. Det var trevligt med sällskap, glada och sociala satte vi oss längst bak i bussen. Ni vet vid fyrasättet, det satt en man på den fjärde platsen men det var ju lugnt. Vi var ju bara tre. När vi hade satt oss tittade jag lite nogrannare på mannen som satt mittemot mig.


Han såg allmänt tuff ut och hade en läderjacka.  När jag tittade på hans hand var den invirad i hushållspapper. Pappret hade färgats rött av blod, med min otroliga erfarenhet av gangsters (man spelar ju Mafia Wars och GTA) antog jag att han hade varit i slagsmål. Hans ena byxben var även det blodigt, min egna slutsats var att han hade knäat någon. Jag tittade lite mistänkt på honom men försökte sen att inte tänka allt för mycket på den läskiga mannen. Jag diskuterade istället med Jessica och Lollo. De går NV och jag tycker självklart SAM är roligare, deras argument var att de läste matte och kemi. Men bra argument liksom, märks att de inte läser samhälle.

Vid södra station reste sig Maffiamannen upp och var på väg av, jag pressade mig mot stolen. Min instiktiva tanke var att han antaglien hade HIV. Avstånd är därför viktigt. Äntligen hade han gått av, jag och mina fotbollspolare utbytte menande blickar men vad händer inte då. Han ändrar sig och går på igen. JAA! Men denna gång sitter han iallafall ett säte ifrån oss.

Resten av bussresan går bra, han åker vidare till Gullmars och jag går av vid Skanstull. Precis när jag gått av åker en polisbil i full fart längs ringvägen. Han är i bussen! tänkte jag så högt jag kunde. Men de åkte vidare... Jag fortsatte hem och på rutgefuchsgatan (eller hur det stavas) stod tre polisbilar utanför ett hus. Antaglien ett ganstertillhåll.

Efter en händelserik dag sitter jag nu med en kopp te och försöker varva ner. Jag lyssnar på The Cure och börjar gilla dem bättre och bättre. Imorgon börjar jag nio. Skönt. Sen är det myzhelg, Sofia bli frisk snart. I need you!

God natt alla kära vänner, kram Helmut.

Kommentarer
Postat av: joooo

"Min instiktiva tanke var att han antaglien hade HIV. Avstånd är därför viktigt." hahahhahahahaha(:

2008-11-21 @ 09:11:20
Postat av: sofia hr

haha, vilka förutfattade meningar, tänk om man bara hade haft en otursdag(en väldigt dålig otursdag):P sen tänkte jag på att maffian inte lika tydligt borde ha visat sin skada, utan gått med hela byxor osv. men jag förstår dina misstankar...

ps. matte är ett väldigt bra argument, dock inte kemi(atomer är överskattade):P

2008-11-23 @ 19:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0