Grannar...

Mina grannar är jättejobbiga. När man har gått och lagt sig runt sådär halv elva, elva och ligger och ska somna. Man har nästan somnat och så blir man väckt av att nån utav dem öppar ytterdörrn och högljudt klampar in i deras lägenhet. Jag vet inte vad han jobbar som men det måste vara någonting som har sena arbetstider eftersom han kommer hem samma tid varje gång. Jag antar att han är maffia medlem, det vore det enda logiska. 

Jaha tänker man då, bara att föröka komma in i sömnen igen och inte tänka på att de stör. Men nej nej det är inte slut än. Då ska grannen börja diska och gissa var deras diskho är. Juste, precis vid min säng där jag har huvudet. Så då ligger man där och hör hur grannen rasslar med porslin och gud vet vad.

Jag ligger i min säng och grubblar över detta. Flera gånger har jag funderat på att gå över och klaga lite. Men sen kommer jag på att jag är svensk och vi svenskar är tystlåtna. Och om det ändå inte var en myt skulle jag inte våga klaga på en möjlig maffiamedlem. Jag vet vad ni tänker, det är klart han inte är med i maffian. Men tänk om han var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0