Friday Night and Saturday Morning

Fredag 18:40, Gullmarsplan.
Jag står och väntar på Ellen och Alice, vi ska ta bussen till Sköndal och hälsa på Sofia. Efter kampen mot skogen tidigare på dagen har jag försökt få tillbaka värmen genom att ta ett varmt bad. Ellen och Alice kommer ungefär samtidigt och vi går tillsammans före kön. Jag är väldigt svensk i sinnet så att vi går före hela busskön förvånar mig. Det stod minst tio stycken i en fin kö och vi gick bara förbi den, jaja alla fick iallafall sittplats. Vi var alla peppade att träffa Sofia och se på film och inte minst äta godis!


Väl framme träffar vi Marina som tagit bussen från Skarpnäck istället för från Gullmars. Men var är Sofia!? Vi ringer henne och hon meddelar att hon är på väg. När hon äntligen anländer går vi in på Vi (visste inte att Vi fanns längre) och köpte godis och sockerdricka. Sen gick vi till Sofias hem, trots att hon bor i villa-täta Sköndal så bor Sofia i ett höghus.

När vi kom in i Sofias lägenhet hällde vi upp godiset och drickan och satte på filmen (Gudfadern). Vissa (Marina) hade problem med koncentrationen men jag tror att alla uppskattade filmen. När den var slut hade både Ellen och Marina somnat klockan var bara lite över tio!

Vi var så inne på Maffia efter gangsterfilmen så vi bestämde oss för att leka maffia. Vi körde med lite andra regler för att vi var så få men det var ändå jättekul. Stadens pastor hade blivit skjuten i sin biktstol. I slutet verkade det som om alla hade haft en affär med Pastorn. Det var Alice som var mördaren... Sen följde jag och Sofia de andra till bussen, de åkte hem och jag och Sofia hämtade sängen som jag skulle sova i. Vi låg och pratade i evigheter och när jag vaknade nästa morgon var jag helt seg.

Saturday
Jag hade blivit lovad en stadig frukost och det fick jag.

Efter den stadiga frukosten åkte vi in till stan och promenerade i Gamla Stan.

Jag såg en snygg väska som jag ska önska mig i julklapp!


Vi avslutade dagen genom att spela Halo 3 och Guitar Hero 3 online.

Kommentarer
Postat av: ellen

wilma, du är en riktigt ambitiös bloggare! :)

2008-11-16 @ 18:11:17
Postat av: sofia

jeeesssss, halo online.... XD

2008-11-17 @ 12:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0