En gris kan inte vara tre meter!

Idag efter skolan fikade jag med några kära klasskamrater. Sofia B, Ebba, Hanna, Freddie-boy, Ingrid. Jag lyckades få med Ellen oxå, happy! Hursomhelst gick vi till Fotöljen för att fika, jävligt dyrt ställe. Jag och Ellen är ju så ekonomiska så vi tänkte dela på en chokladkaka. Men nej nej, det fick man inte, Man var tvungen att köpa en sak per person, jäkla snåljåpar. Vi gick ner i underjorden och satt och bara myste. Eftersom vi var så många pratade man inte med alla samtidigt. Jag och Hanna hade en trevlig diskussion om något som jag inte minns och så hör jag lite defust hur Ebba säger: grisen var lika lång som här ifrån och hit( hon pekar alltså på två väggar). Fredrika ifrågrasätter detta och jag får en lite rolig idé om ett skämt.
- Men du Ellen hur lång är du?
- 1, 68 säger Ellen.
- Om du lägger dig på golvet kan vi mätta hur lång grisen borde vara.
- Okej säger Ellen. Jag blir mäkta förvånad och bryter ihop i en skrattack. Ellen lägger sig på golvet och Fredrika håller handen vid hennes huvud. Sen lägger sig Ellen en gång till, svaret blev en och en halv Ellen, så lång är grisen. Under denna mätning kommer en man ner för trappan han tittar misstänkt på oss, undra varför? Ser ni Ellen?!


Sen fortsätter diskussionen.
-Ah två och sextioåtta, säger Ebba. Sen tillägger hon, det är ju inte fan fyra meter (Hanna sa att det var så lång mellan väggarna). Sofia skrattar sitt underbara skratt.
- En 2, 68 m lång gris?, säger Fredrika ifrågasättande. 
- Men varför tittar ni på mig för, säger Hanna och ser oförstående på de andra. Alla litar alltid blint på mig vad jag än säger, tilläger hon. Under tiden tjafsar Freddie-boy och Ebba lite i bakgrunden. Fredrika reser sig plötsligt upp och visar med handen hur högt något är.
- Jag slår vad om att de (dem på H4 gården där grisen bodde) sa att den var typ tre meter. 
- Tre meter det är ju typ som en oxe, säger Fredrika. Det går ju inte, ropar någon. Ellen sitter och tittar förundrat på de andra. 
- hur långa är benen då, tilläger någon varpå alla skrattar. Ebba sitter och blippar med sin mobil. 
- Jag vet att den var jättestor, säger Ebba.
- När var det där, undrar Hanna. Nån mummlar något om någons föräldrar. Hur lång var den sa du, tilläger Hanna.
-Ja men så där gigantisk stor, säger Ebba. De (H4 människorna) kommer säkert veta hur stor den var.
- Bra fråga där säger någon. Sofia tänker smsa sina föräldrar.
- Men asså dina föräldrar kommer ju inte veta det, säger Ebba.
- Men jag smsar Samuel, säger Sofia med eftertryck. 
- Han har ju en dator.
- Han kan kolla hur stor världens största gris är, säger Freddie-boy.
- Ja men den kommer säkert vara ännu större, säger Ebba.
- Den kommer säkert vara typ en och en halv meter eller nåt sånt där, säger Ingrid. Inte 2, 68 iallafall tillägger hon sedan.
- Jag tror det är en supergris. Sofia skrattar högt.
- Men grisar är större än vad man tror, säger Hanna.
Alla skrattar. 
Sen mumlar de vidare. Jag filmar först Ellen lite och sen mig. Kul!
- Ehm mitt öra är varmt, säger Sofia.

Hanna visar Ebbas mobil för mig.
- Ehh det var en grej på den men den försvann.  Hon trycker lite och säge rsedan, det försvann också. 

Jag vet inte om det var så kul egentligen, men jag var had eätit socker. Och var lite speedad. 





  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, gosh, att du kommer ihåg allt! Jag har nu fått reda på att grisen hette Frida och var Sveriges största gris. Ebbas föräldrar trodde att hon var över 2 meter iaf. Frida var också fotomodell.

2008-11-22 @ 16:39:09
Postat av: Sofia B

Hahaha xD Det var flummigt och väldigt skojsigt igår:D

2008-11-22 @ 19:27:36
Postat av: Ebba

jaa och om världens största gris var 2,80/2.90 eller vad det nu var så är det möjligt att min gris var 2.68 meter



2008-11-22 @ 20:54:43
URL: http://lostdetective.blogg.se/
Postat av: Ebba

btw så bodde Frida på en 4H gård inte H4

2008-11-22 @ 21:13:55
URL: http://lostdetective.blogg.se/
Postat av: ellen

AHHAHAHA, fan va roligt :D

2008-11-23 @ 14:31:19
Postat av: Ingrid (a)

Hahaha :D

2008-11-23 @ 21:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0