Friluftsdag

Igårvar det friluftsdag, vi skulle till Flottsbro och åka pulka. På pendeltåget tvingades jag sitta bredvid en läskig gubbe. Han frågade om jag hde slaktat en gris nån gång och sen sa han att han hoppades att vi spydde. Som ni kanske förstår bytte vi illa kvickt sittplatser. Pendeltåget var så klart försenat så vi sprang allt vad vi hade till vår anslutande buss, som tur var hann vi.

Väl fram åkte vi pulka för glatta livet. I slutet av backen var en sjö, med is på. Men isen dåg inte allt för säker ut och det var en kamp för livet för att hinna stanna innan isen kom.





Efter ett tag förstod vi att första bussen hem gick kl fyra. Klockan var ett och vi kände oss färdiga, vi hade åkte så vi storknade och ätit vår goda matsäck. Så modiga som vi är bestämmde vi oss för att gå till Alby. Jag säger bara så här; det var lite längre än vi hade tänkt oss.

Men väl framme behövde vi bara sitta på tunnelbanan i typ en timme för att komma tillbaka till stan. Men allt som allt var det en väldigt lyckad dag.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

wilmissss jag tycker du ska uppdatera oftare :D

2009-01-29 @ 18:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0